kom vinterland

Precis ätit min första smörgås med julost på, sjukt gott! Sitter vaken och väntar på att pappa ska hämtas från kalas i Fagersta, jag har galet ont i benen efter jobbet..
Gick en prmoenad med hunden alice och hästen morritz idag och sen red jag Ingela, helt tossig var hon, flera gånger vägrade hon gå framåt så jag sparka,piska och blev så arg, men hon vägrade så jag fick hoppa av två gånger och fick gå en bit och sedan hoppa på igen, jag kommer ha träningsvärk.. knas, och inte nog med det så nr vi travade en pyttebit började hon sparka bakut, ja ni vet när hästen sparkar båda bakbenen rakt ut. Men jag antar att hon bara var glad över att få komma ut och hon är lika go för det. imorgon skulle det bli snöväder eller något sådant så får se om jag rider då, gud vad jag hade saknat det, inte ridit på över 1, kanske 2 månader över att jag haft fullt upp och sjuka hästar, det är så otroligt skönt och dessutom träning, jag blandar nytta med nöje!
Om det inte hade varit nå rock sak på gm så hade jag velat gått ut idag även fast jag jobbade, men antar att jag får vänta till nästa helg, juldagen, en av dom största händelserna på gm så jag hoppas det blir tiptop!

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: