korv och mos

Idag var det tänkt att jag skulle med katarina till Romme med hästen ruben på kontroll, så jag var ju vaken vid 7 men så typiskt så när jag bytt om så ringde en förskola, men jag är ändå glad för det för jag vill vara i Fagersta, speciellt kul på den förskolan, barn är ju helt underbara. Sen åkte hela familjen över till Avesta, skulle ju köpa gamla julkalendrar på DVD men det fanns inga roliga, inte kvar iallafall. Ville ha greveholm och Sune.. Men köpte trosor, två första julklappar och mörkchoklad, och en sak till jag ska stoppa i hemliga julklapparna, dom ska bli så glada! Cyklade ner i mörkret och borstade och mös med pållarna innan kek.
Upp & hoppa med matte imorgon, suuuuupertråkigt! Nu blir det en varm och härlig dusch, sen blir det lite teori och kanske matte? nja nej, antaligen så slutar det inte så

Måste även lägga till en liten åsikt jag har som stör mig. Det är att inom barnomsorgen här i Norberg, har jag sett att folk som inte gått och barn & fritid vikariera på förskolor, visst det är okej. Men jag tycker inte det är okej att man inte ringer de som gått utbildningen i första hand, vilket vi borde få, i Fagersta måste man t.o.m gått det programmet så det stör mig som attan att vi inte har förtur som har kunskap, andra får väl söka jobb inom den linje de gått, så tycker faktiskt jag. Och ändå klagar folk på att barn&fritid är så dåligt program, ändå så tar dom jobb inom det? hej dubbelmoral. Visst jag blir frågad men mina andra vänner som jag vet skrivit upp sig som inte fått jobba än, inte okej.

KOMMENTARER


Namn:
V.I.P?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: